Қытай Қазақстанға одан әрі жақындай түспек
Қазақстан мен Қытай арасында алыс-беріс тағы да артады. Өйткені өткен аптаның мәжіліс отырысында депутаттар екі ел арасындағы көлік тасымалы бойынша үш бірдей заң жобасын қабылдады. Олар: Қазақстан мен Қытай Халық Республикасының арасындағы халықаралық автомобиль тасымалдары, Қазақстан мен Қытай арасындағы Транскаспий халықаралық көлік бағытын дамыту, сондай-ақ оның ішінде Қытай – Еуропа қатынасындағы контейнерлік пойыздар үшін дамыту жөніндегі келісім. Жаңа заң жобасының бірқатар атап өтер тұстарына тоқталайық.
Заң жобасын көлік министрі Марат ҚАРАБАЕВ таныстырды. Ол Қытай Қазақстанның ең ірі сауда әріптесі екенін атап өтті. Мәселен, тасымал көлемі 2023 жылы 2022 жылмен салыстырғанда екі жарым есеге артып, 1,8 миллион тоннаны құраған. Ал жаңа заң бұл көрсеткіштерді одан әрі арттырып, екі ел автокөліктерінің емін-еркін кіруіне мүмкіндік береді. Депутаттар заң жобасына қатысты сұрақтарын қойып, министрден бірқатар мәселеге назар аударуын сұрады. Мәселен, Ерлан Саиров бұл елдің транзиттік әлеуетін арттыратын заң екенін, алайда ол үшін ел ішінде инфрақұрылым тиісті деңгейде емес екенін жеткізді. Жолдардың сапасы сын көтермейтінін айтып, сынады. Ал Айдарбек Ходжаназаров министрлік Қытаймен бәсекелесу үшін қандай шаралар жасап жатқанын сұрады. Себебі, қазақстандық тасымалдаушылар Қайтаймен бәсекелесуге қауқарсыз болуы мүмкін деген күмән бар. Бірақ министр басқаша ойлайды.
«Біздің тасымалдаушылар бәсекелестікке дайын. Өйткені, оның баршасы паритеттік негізде жүргізіледі. Яғни, жаппай Қытайдың көліктері бізге келіп, немесе біздің көліктер жаппай ол жаққа кетіп қалмайды. Мәселен, былтыр қазақстандық көліктер Қытайға 113 мың рейс жасаған. Ал қытайлықтар Қазақстанға 6 мың рейс жасаған. Оның үстіне 6 мың рейсті бізге кіріп, Хоргостан қалдырған. Ары қарай біздің тасымалдаушылар алып кеткен. Былайша айтқанда, бұл жерде есеп толықтай Қазақстан жағында», - деді көлік министрі М.Қарабаев.
Заң аясында мына бір жайтты ерекше атап өткен жөн. Қытай шекаралас мемлекеттердің ішінен ешкімге Қазақстан секілді көлік дәлізін ашпаған. Мәжіліс депутаты Мұқаш Ескендіров бұл екі ел арасындағы тығыз байланыстың көрсеткіші деп есептейді. Сондай-ақ оның айтуынша, Қазақстанның көліктері Қытайдың ішімен бірнеше қалаларына тіпті, портына дейін бара алуы өте жақсы мүмкіндік.
«Біздің жүк тасымалдаушылар Қытай елінің ішкі аймақтарына барады. Мысалы, Қытай портына жүк алып барып, ол жақтан қайта жүк алып, тек Қазақстанға ғана емес, Ресейге немесе басқа да мемлекеттерге алып баруға мүмкіндіктері бар. Менің ойымша, бұл біздің кәсіпкерлерге өте жақсы мүмкіндік»,- дейді депутат М.Ескендіров.
Жалпы соңғы кездері Қазақстан мен Қытай арасындағы алыс-беріс көбейіп кетті. Визасыз режим, сауда-саттық, туризм, темір жол және көлік тасымалы тағы бар. Осылардың барлығында қазақ мүддесі қаншалықты ескеріліп жатыр? Онсыз да ел ішінде күншығыстағы көршіге сәл болса да сескене қарайтынымыз бар екені жасырын емес.
«Біздің қоғамда «Синофофия» деген бар ғой. Бұл бізде ғасырлар бойы қалыптасқан дүние. Орта ғасырдан бері, тіпті одан да бұрын. «Қара қытай қаптаса» деген тақырып менталитетімізде бар нәрсе. Бірақ, жасалып жатқан келісімшарттар, мәселен, бүгін төрт бірдей ратификация жасалды. Бұлардың ешқайсысы ұлттық мүддемізге зардабын тигізбейді. Бұл мемлекетаралық дәрежеде, тең дәрежеде әлемдік дамудың негізінде жасалып жатқан дүние. Қазір әлем ашық. Бір бірімен аралас-құралас болып жатқан. Біз осындай кезде фобиямызды сақтап, «Ойбай» деп шекараны жауып тастауға болмайды. Әлем бір-бірімен интеграция болып жатқан кезде біз қалай іргеде тұрған бір жарым миллиард Қытайдың нарығынан қағылуымыз керек?», - дейді депутат Е.Бапи.
Заң аясында қазақстандықтар өз көліктерімен Қытайдың ішкі қалаларына осы жылдың өзінде-ақ баруға мүмкіндік туады. Министрлік пен депутаттардың айтқандарын ескерсек, бұл келісімнен ұтылғанымыздан ұтатынымыз көп болады.
Сапарғали Қанат
Соңғы жаңалықтар
-
Жапония мен Қытай арасындағы Тайвань мәселесіне қатысты дау БҰҰ-ға жетті
9 минут бұрын
-
2026 жылдан бастап жол ережесін бұзғандарға салынатын айыппұл мөлшері қанша?
56 минут бұрын
-
Депутат ет өнімдеріне жүргізілетін тексерістердің әлсіз екенін айтты
1 сағат бұрын
-
"Енді онымен ешкім жекпе-жек өткізуге келіспейді": Белгілі бапкер Жәнібек Әлімханұлы жайында
2 сағат бұрын
-
Өзбекстанда шетелдегі соғыстарға қатысқандарға қатысты 338 іс қозғалған
2 сағат бұрын
-
Головкинге жаңа мәртебе берілді
3 сағат бұрын
-
Президент білім және педагог мәртебесі туралы заңға қол қойды
19 сағат бұрын
-
ЛГБТ насихатына тыйым салу туралы заң жобасы неліктен кейінге қалдырылды?
19 сағат бұрын
-
"Қайрат" Реалды састырған "Олимпиакостан" ұпай ала ала ма?
20 сағат бұрын
-
Халықаралық көмек азайған сайын балалар өлімі артып келеді
21 сағат бұрын
-
Жамбыл облысына тексеріс: 6 жылдан бері аяқталмай жатқан жоба анықталды
22 сағат бұрын
-
Еуропалық Одақ Meta компаниясына қарсы WhatsApp-тағы жасанды интеллектіні тексеруді бастайды
22 сағат бұрын
-
Алматыда жер сілкінісі болды
1 күн бұрын
-
Зейнеткерлер үшін ең қолайлы ел анықталды
1 күн бұрын
-
Мальдив аралдары қолжетімді бола түсті
1 күн бұрын
-
Алматыда NFA Expo-2025 9 елдің 127 компаниясын біріктіріп, азық-түлік емес ритейлдің әлемдік трендтерін ұсынды
1 күн бұрын
-
Әжені теуіп құлатқан курьер жігіт ұсталды (ВИДЕО)
1 күн бұрын
-
2026 жылдың басты туристік бағыттары: қайда бару сәнге айналады?
1 күн бұрын
-
Жол салуда қолданып жатқан “жылы асфальт” деген не?
1 күн бұрын
-
ISJO-2025: NURORDA оқушысы қола медаль жеңіп алды
1 күн бұрын
-
Тоқаев әскерилердің жарақат алуы мен қаза табуына жол бермеуді тапсырды
1 күн бұрын
-
Енді патрульдік полиция жүргізушілердің жеке деректерін тексере алмайды
1 күн бұрын
-
«Астана Тазалық» қызметкерлерді баспанамен және әлеуметтік қолдаумен қамтуды күшейтті
1 күн бұрын
-
Күріш, мақта, қызылша егістіктері не үшін қыстаратыны белгілі болды
1 күн бұрын
-
Қызметкерге қамқорлық: "Астана Тазалық" үй алуға 4% несие бағдарламасын бастады (ВИДЕО)
1 күн бұрын
-
Жасанды интеллект ойыншықтары балаларға қауіпті болуы мүмкін
1 күн бұрын
-
Қазақстанда 35 мыңнан астам шетелдік студент оқиды
2 күн бұрын
-
СҚО-да аудиттен кейін әкімдер мен шенеуніктер жауапқа тартылды
2 күн бұрын
-
Prada Versace-ні сатып алды – сән индустриясында жаңа бірігу
2 күн бұрын
-
Азиядағы табиғи апаттар: Бір аптада 1200 адам көз жұмды
2 күн бұрын
-
Қазақстандағы су тапшылығы: Үкімет 42 жаңа су қоймасын салуға кірісті
2 күн бұрын
-
Трамп Венесуэлаға шабуыл жасауды бұйырды: не боп қалды?
2 күн бұрын
-
Неліктен Еуропа қалалары үлкен көліктерден бас тарта бастады?
2 күн бұрын
-
Кремльдегі келіссөз бес сағатқа созылды: Ресей мен АҚШ ортақ шешімге келе алмады
2 күн бұрын
-
Талғат Байсуфинов Қазақстан құрамасының бас бапкері болып тағайындалмақ
2 күн бұрын
-
Семіздікке қарсы жаңа қару: Ozempic 2.0 таблеткасы төңкеріс жасай ма?
2 күн бұрын
-
Жәнібек Әлімханұлы допинг дауына ілікті: 7 желтоқсанда жекпе-жекке шықпауы мүмкін
2 күн бұрын
-
Астаналық блогер ерекше балалардың ата-аналарын қорлап, енді айыппұлын халықтан жинамақ
2 күн бұрын
-
Кубада масадан тарайтын індеттен 33 адам көз жұмды
2 күн бұрын
-
Valentino сән үйі AI арқылы жасалған сөмке жарнамалары үшін сынға қалды
2 күн бұрын
-
АҚШ G20 саммитінде әлемдік экономиканы өзгертпек
2 күн бұрын
-
Балалардың қауіпсіздігі бірінші орында: Австралия онлайн әлемге жаңа заң енгізді
3 күн бұрын
-
Түнде жылдамдықты 66км/сағаттан асырғаны үшін айыппұл салына ма? Министрлік түсініктеме берді
3 күн бұрын
-
Ринат Зайыттың анасы қайтыс болды
3 күн бұрын
-
Мемлекеттің 500 млрд теңгесі қайда кетті? Аудиторлар дабыл қақты
3 күн бұрын
-
Алматы облысында жол апатынан жеті адам қаза тапты
3 күн бұрын
-
Orda.kz бас редакторы Гүлнар Бажкенова екі айға үйқамаққа алынды
3 күн бұрын
-
Ата-баба ізімен: Шымкенттен велосипедпен шыққан жігіт Меккеге жетті
3 күн бұрын
-
Қазақстандық ерлі-зайыпты Сиднейдегі казинода алаяқтық жолмен 1 млн доллар ұтқан – The Guardian
3 күн бұрын
-
Әннің емдік күші: Бірге ән айту неліктен маңызды?
3 күн бұрын